Vegan Sufle de Yaptık…

 

akışkan-vegan-sufleZamanında çok sevdiğim suflenin veganize edilmiş versiyonlarını duyduğumda biraz şüpheyle bakmıştım açıkçası. “Biraz benzese bile yeter” niyetiyle denedim ama diğerlerinden hiçbir farkı olmadığını görünce etkilendim doğrusu. Evet, ortasından çikolata da akıyor.

Tarifin orjinali için buraya tıklayın (İngilizce):

Malzemeler (2 kişilik):

1 ½ hindistan cevizi yağı (*)
80 gram (yaklaşık 1 kalıp) bitter çikolata (**)

¼ bardak pudra şekeri
1/8 bardak + 1 yemek kaşığı un
½ yemek kaşığı mısır nişastası
1 çay kaşığı vanilya

¼ bardak bitkisel süt
2 yemek kaşığı blenderdan geçirilmiş silken tofu (***)

Hindistan cevizi yağı orta ateşte eritilir ve hemen ardından çikolata eklenir, eriyene kadar karıştırılır. Bir kapta pudra şekeri, un, mısır nişastası ve vanilya karıştırılır ve eritilmiş çikolata, bitkisel süt, blenderdan geçirilmiş tofu eklenir. Tüm malzameler özdeşleşinceye kadar çok iyi karıştırılır. Sufle kabına (ya da kaplarına) döküldükten sonra önceden ısıtılmış 210 derecelik fırında 14 dakika pişirilir.

(*) Orjinal tarifte vegan margarin kullanılmış. Benim vegan margarine ulaşma şansım olmadığı için yapısı buna en benzeyen hindistan cevizi yağını kullandım, ülkemizde şunlardan satılıyor. Margarin, sufleyi fırın kabından çıkarıp tabağa alarak yemek için, keki bir bütün halinde tutması için gerekli oluyordur belki. Direkt fırın kabında yediğim için denemedim, bilemiyorum. Ayrıca sıvı yağ (ayçiçeği) ile 2 kez denedim. Bir türlü içinin akışkanlığını tutturamadım, belki şansım yaver gitmediğindendir. Ama öyle de fena olmadı, ıslak keke benzedi.
(**) Markette satılan bitter çikolataların bazıları “kazara vegan”. Ben şurada bahsettiğim uygun fiyatlılara yöneldim. Ancak eser miktarda uyarısı (hayvansal madde içeren ürünlerle aynı fabrikada üretilmesi) sizi rahatsız ediyorsa Vegan Dükkan’da buna uygun çikolatalar da bulunuyor.
(***) Ben Clearspring’in şurada yazdığım silken tofusunu kullandım ama Veggy’nin tofusu gibi daha sert olanları da blenderdan geçirilip püre haline getirilirse de tarife uygun olacağı söyleniyor.

Yorum bırakın